תהליך קניית בית ביוון (שלבים, עלויות, נתונים)

בשורות הבאות תמצאו מידע מקיף ונתונים עדכניים על בתים למכירה ביוון שיסייע לכם לקבל החלטה מושכלת האם כדאי לכם לרכוש בית ביוון. מוכנים? בואו נצלול פנימה.

עבור מי שמחפשים לרכוש נכס בחו"ל, ייתכן והיעד המושלם נמצא פשוטו כמשמעו ממש מעבר לים התיכון. בתים למכירה ביוון הם אופציית רכישה שקורצת לרבים ברחבי העולם, ובתוך כך גם לישראלים שמחפשים לרכוש נכס בגן עדן פסטורלי במרחק שעת טיסה.

ואכן, בשביל לרכוש דירה מרווחת או בית מפואר מעבר לים, אין צורך להרחיק לארצות הברית או אפילו למרכז או מערב אירופה. יוון מציעה שפע הזדמנויות לרכישת בתים ודירות נופש באיכות גבוהה ובמחירים זולים יחסית.

יוון היא מדינה ים תיכונית בעלת היסטוריה עשירה ומורשת תרבותית מפוארת שזיכו אותם בכינוי 'ערש הציוויליזציה'. מלבד אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאונים ואוצרות תרבות בעלי שם עולמי, יוון מתאפיינת במטבח מקומי נהדר, טבע מרהיב, חופים מפנקים וסצנות מודרניות ומפותחות של אומנות, בילוי וקולינריה.

כל אלו, בשילוב עם האקלים הנוח והשמש הים תיכונים, הופכים את יוון ליעד מועדף עבור עשרות ומאות אלפי המבקרים שפוקדים אותה מדי שנה. מה שמעניין לדעת הוא שיוון היא יעד מבוקש לא רק בקרב תיירים ומטיילים – אלא גם בקרב משקיעי חוץ ואנשים שפשוט מחפשים לרכוש נכס ביוון למטרות מגורים או כבית קיט שישמש כמפלט מחיי היומיום השגרתיים.

אז מה צריך לדעת לפני שקונים בית ביוון? במה כרוכה עסקה לרכישת בית נופש ביוון? ואיך מאתרים בתים למכירה ביוון על הים? כל התשובות ועוד במדריך שלפניכם. בואו נצלול פנימה.

 

קניית בית ביוון - מדריך נדלן מאסטר

רכישת בית ביוון – בתים למכירה ביוון – מדריך מקיף. בתמונה: האי לפקדה

 

 

האם כדאי לקנות בית ביוון?

עם השילוב של חופים זהובים וים צלול, אקלים ים תיכוני, תרבות של שלווה, שמחה ואוכל טוב – יוון נחשבת על פי רבים לגן עדן של ממש. הסיבות האלו כשלעצמן הופכות את כל הסיפור של רכישת בית ביוון למסקרן ומושך במיוחד.

חשוב לציין שבעלות על נכסים ביוון היא דבר נפוץ מאוד. לא פחות מ-75% מתושבי המדינה מחזיקים בבעלותם הפרטית דירה או בית. גם תושבי חוץ יכולים לרכוש בית ביוון בקלות יחסית, לאור מדיניות ממשלתית שמקלה על זרים לרכוש נכסים במדינה.

אבל כדי לענות כראוי על השאלה האם כדאי לקנות בית ביוון, צריך להסתכל על מצב הכלכלה המקומית, ובעיקר מצבו של שוק הנדל"ן היווני.

זה לא סוד שכלכלת יוון ספגה מכה קשה בעשורים האחרונים. מהמשבר הכלכלי של 2008, כלכלת המדינה נפגעה והצטמקה משמעותית. בעבור קונים פוטנציאליים, המשמעות היא שניתן עד היום לרכוש בתים ביוון במחירים נמוכים במיוחד.

עשור לאחר מכן, כנגד כל הסיכויים, כלכלת יוון הפתיעה את כולם כשהתייצבה באופן משמעותי ואף החלה לצמוח בהדרגה. בשנת 2017, יוון החלה לצאת מהמיתון עם שיעורי צמיחה של 1.5%, מגמה שהמשיכה לתוך 2018 ו-2019 בהם נרשמו שיעורי צמיחה של 1.5% ו-1.9% בהתאמה.

לאור זאת, בשנת 2019, שוק הנדל"ן היווני רשם נתוני צמיחה מרשימים, עם עליות עקביות במחירי הדיור. מגמת העלייה המתונה נמשכה אל תוך שנת 2020, עם שיעורים של 3.38% באזורים האורבניים ובערים הגדולות.

הכלכלה היוונית וענף הנדל"ן ביוון הושפעו במידה ניכרת ממשבר הקורונה הגלובלי  שפקד את מרבית מדינות העולם. אך לאור מדיניות ממשלתית מוצלחת ביחס למגיפה, יוון מראה סימני התאוששות מעודדים ונראה כי היא מצויה בדרך להתגבר גם על המשוכה הזו.

כדי לסבר את האוזן, הכלכלה היוונית גדלה בכ-5.2% בשנת 2021 וצפויה להתרחב בעוד כ-7.1% השנה (2022), לאחר שהצטמקה בכ-9% בתחילת המגיפה בשנת 2020. שיעורי האבטלה נפלו מ-16.5% בספטמבר 2020 לכ-13% בספטמבר 2021.

מבחינה נדל"נית, ברבעון השלישי של שנת 2021 מחירי הדיור באזורים העירוניים ביוון רשמו עלייה חדה של כ-8.35%. בחישוב כולל לשנה זו, מחירי הדיור עלו בכ-6.41% פר רבעון. על פי הערכות מומחים, עלייה מתונה זו צפויה להימשך בשנים הבאות.

 

מגמת הצמיחה בשוק הדיור היווני כאמור בולטת יותר בערים הגדולות ביוון:

* באתונה, בירת יוון, חלה עלייה של 9.76% במחירי הנכסים ברבעון השלישי של 2021, או 2.78% פר רבעון לשנה זו.

* בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, נרשמה עלייה של 8.74% ברבעון השלישי של 2022, או 3.23% פר רבעון לשנה זו.

* בערים גדולות אחרות חלה עלייה של 2.63% ברבעון השלישי של 2022, או 5.94% בחישוב כולל לשנה זו.

* במדינות דומות באזור הנתונים דומים. מחירים של דירות בקפריסין ומדינות קרובות נוספות גם הם נמצאים במגמת עלייה הדגרתית.

הערה: יתרון נוסף ראוי לציון ברכישת בית ביוון הוא מדיניות גולדן ויזה ביוון (Golden Visa Scheme), במסגרתה יינתן היתר תושבות למשך 5 שנים עבור משקיעי נדל"ן זרים ומשפחותיהם. ההיתר מקנה את הזכות להתגורר ולעבוד כחוק ביוון. התנאי היה רכישת בית ביוון במחיר של 250,000 אירו לפחות וכיום הסכום עלה ל-400,000 אירו ובאזורי ביקוש הוא אף עומד על 800,000 יורו.

כדי לעמוד בתנאי הזכאות, דרוש גם ביטוח בריאות והיעדר רישום פלילי. כעבור שבע שנים, ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות יוונית או פשוט לחדש את היתר התושבות לחמש שנים נוספות.

 

בית ביוון - לפקדה

בית ביוון

 

להלן יתרונות מרכזיים של רכישת בית ביוון:

+ מדינה ים תיכונית עם אקלים חמים ונוח וכלכלה מתפתחת

+ מדינה שמהווה יעד תיירותי לוהט וכן יעד מועדף עבור משקיעי חוץ

+ שפע הזדמנויות רכישה של בתים, וילות ודירות נופש במחירים זולים

+ הזדמנות לרכישת נכסים שצופים אל הים ורצועות החוף המרשימות שפרושות לאורכי המדינה

+ מדיניות ממשלתית שמסבירה פנים עבור תושבים זרים שמעוניינים לרכוש בית ביוון

+ שוק נדל"ן מקומי שנותר זול אך מצוי במגמת עלייה מתונה

+ אפשרות לקבלת היתר תושבות זמני ארוך-טווח ואף אזרחות יוונית

 

אילו סוגי נכסים ניתן לקנות ביוון?

✔️ וילות ביוון למכירה – וילות למכירה ביוון הן מבין אפשרויות הרכישה המבוקשות ביותר במדינה. לרוב מדובר בנכסים עתיקים שעברו שיפוץ משמעותי או מי שמחפש ראש יותר שקט רוכש וילה חדשה עם מפרט טכני איכותי וכמובן חשוב במצב כזה לבדוק את הצוות היזמי וקבלני הביצוע. יש לקחת בחשבון שעלויות הרכישה, התחזוקה וייתכן שגם השיפוץ של וילות גדולות ביוון יהיו גבוהות יחסית ולפעמים אין פער גדול בין רכישת וילה חדשה לבין שיפוץ וילה קיימת.

✔️ בתי נופש ביוון למכירה רכישת בית נופש ביוון בעיצוב מודרני ועדכני היא אופציה נוספת ושווה לא פחות מרכישת וילה עתיקה ביוון. ניתן למצוא בתים למכירה ביוון על הים במחירים נוחים (בטווח בהשוואה לישראל) אך גם פה צריך לקחת בחשבון שעלויות הרכישה והתחזוקה גבוהות ביחס לדירות ביוון.

✔️ דירות נופש ביוון למכירה אפשרות רכישה נוספת היא רכישת דירה בבניין מגורים ביוון. דירות נופש ביוון למכירה יכולות לבוא גם כן עם נוף מרשים לחופי הים של המדינה. לרוב מדובר בנכסים זולים משמעותית מבתים או וילות.

 

איפה כדאי לקנות בית ביוון?

ניתן לאתר בית ביוון למכירה בכל רחבי המדינה, הן ביוון היבשתית והן באיים. לאור המבחר האדיר של בתים למכירה ביוון, וילות למכירה ביוון או דירות למכירה ביוון – חשוב לבצע סקר שוק מקיף ולבחור את היעד המועדף והמתאים ביותר לצרכי הקונים.

להלן כמה מהמקומות המומלצים לרכישת בית ביוון:

* לפקדה (Lefkada): אי שנחשב על ידי רבים ליפה ביותר ביוון. האי מציע מגוון בתים למכירה, וילות ובתי נופש עם נופים עוצרי נשימה או וילות על הים, מתאים גם לרוכשים שמעוניינים לרכוש בית על הים ביוון לשימוש פרטי וגם עבור משקיעים שמחפשים הזדמנות השקעה אטרקטיבית.

* אתונה (Athens): אתונה היא בירת יוון והמרכז התרבותי, הפוליטי והכלכלי של המדינה. מדובר בעיר גדולה ומרכזית המציעה חיים אורבניים תוססים, דינאמיים ועדכניים אך עם שפע חופים, אתרי טבע ואזורים פסטורליים שקטים יותר. אתונה נחשבת לאחד מהיעדים היקרים ביוון, אך עדיין מחירי הנכסים נמוכים ביחס לישראל.

* סלוניקי (Thessaloniki): סלוניקי היא העיר השנייה בגודלה ביוון, וככזו היא מציעה בדומה לאתונה סביבה עירונית עשירה אך גם חופים ואתרים תיירותיים נוספים. הנכסים בסלוניקי זולים יותר מאשר מחירי הנכסים באתונה אך יקרים יותר מהנכסים במרבית האיים.

* כרתים (Crete): כרתים, המכונה בפי המקומיים גם Chania, היא אי פופולארי ויעד תיירותי חם שמהווה בשנים האחרונות גם פנינת נדל"ן לא קטנה.

* רודוס (Rhodes): האי היפייפה מושך אליו מדי שנה המוני אנשים שרוצים ליהנות מהחופים, הכפרים העתיקים ושפע האטרקציות התיירותיות. מדובר באי יקר יחסית מבחינת שוק הנדל"ן, אך עדיין ניתן למצוא בו נכסים במחירים משתלמים.

* קורפו (Corfu): יעד פופולארי נוסף בקרב תיירים, מבקרים ומטיילים. מדובר באי תוסס ויפיפה המכיל רצועות חוף ומפרצים מרהיבים, וכן עיר עתיקה מרשימה שהוכרזה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו.

* קפלוניה (Kefalonia): אי נאה ושקט יותר מקורפו, במכיל כפרי דייגים מקסימים ומגוון שבילי הליכה באתרי טבע נרחבים. מדובר ביעד נפלא המתאים במיוחד עבור מי שמעוניינים לצאת לפנסיה בסביבה שקטה, פסטורלית ושלווה.

* זקינטוס (Zakynthos): אחד מהאיים האיוניים והיעדים המבוקשים ביותר עבור משפחות וזוגות צעירים. גם בזקינטוס ניתן למצוא ערים עתיקות, טירות סיטוריות וחופים עוצרי נשימה.

"לפקדה ישראל" – הצצה להשקעות נדל"ן כחול לבן ביוון

מאחורי "לפקדה ישראל" עומדים הבעלים בן ראובני וטל סמואל. מדובר בקבוצה יזמית שמניעה קדימה מספר פרויקטי נדל"ן יוקרתיים ומעוררי עניין במוקדים שונים ביוון, ופה אתם מוזמנים לשמוע כיצד שינויים מהותיים שנוגעים לתפיסת התיירות המקומית מייצרים הזדמנות מדהימה.

 

בן ראובני, מנכ"ל משותף בחברת "לפקדה ישראל" מעניק הצצה לאותן משמעויות מתבקשות שנמצאות מאחורי הפרויקטים שהחברה מקדמת:

"עוד לפני הקורונה אנשים נתנו דגש מרכזי לכל מה שנוגע לסביבה, לקהילה ולשעות הפנאי, אך כיום כל אחד משלושת האלמנטים האלו זוכה לחשיבות יתרה, במיוחד כשמחפשים מקום אידאלי עבור נופש ומגורים.

מכאן כאשר אנחנו ב"לפקדה ישראל" מבקשים להשפיע על סך ההתנהלות. כיצד זה בא לידי ביטוי? אנחנו משקיעים רבות לא רק בבחירת לוקיישנים ובעיצוב ארכיטקטוני, אלא גם מעורבים בגיבוש חיי קהילה וכך מעניקים ללקוחות ערך מוסף רב משמעות."

 

2024 אינה השנים שקדמו לה. כיצד זה בא לידי ביטוי מבחינת שיווק נכסים ביוון?

"זה נכון. בעוד שבשנים האחרונות סיכון כמעט ולא היה חלק מהמשוואה, ב-2024 הריביות חוגגות והסיכון הרבה יותר נוכח. עם זאת, מינוף הון פרטי תמיד נמצא בתמונה, ופה אנחנו מראש מבקשים לייצר תנאים אידאליים, ואין זה מסתכם בבחירת מיקום מבוקש, אלא בשורה של אלמנטים משלימים, כאלו שבין היתר נוגעים למומחיות בתחום בחירת הצוותים, יצירת עסקה אטרקטיבית וטיפוח חיי קהילה."

 

לא חסרים יעדים ביוון. למה דווקא לפקדה?

"כפי שציינתי, אומנם השקעה חכמה בנדל"ן מצריכה הרבה מעבר לבחירת מיקום מנצח, אך כידוע מיקום מהווה נקודת התחלה מבטיחה. עתה אם נבחן מה קרה ביוון בתקופה הקורונה, נמצא שבעוד ששלל יעדים משמעותיים, כגון אתונה וסלוניקי, נפגעו קשות (ערך הדירות צנח ב50%!), הרי שבלפקדה הפגיעה הייתה הרבה יותר מתונה – נעה בין 15% ל25% בלבד. מעבר לכך, לעומת יעדים אחרים, כאן התושבים לא מיהרו לממש נכסים (עובדה שמלמדת אותנו לא מעט).

עם זאת, זוהי הייתה מבחינתנו רק נקודת ההתחלה. רק לאחר ששהינו באי למשך תקופה ארוכה, רק לאחר שהמחירים הספיקו לצמוח בצורה ניכרת ורק לאחר שמצאנו שהביקוש הרבה יותר גבוה מההיצע (מצאנו שחסרות וילות איכותיות ובמקביל הקהל האנגלי והאמריקאי מגלה עניין רב) – רק אז היינו בטוחים שמדובר ביעד שעונה על סך הפרמטרים שהצבנו."

 

אנחנו בתחילתה של תקופה חדשה – מהו לדעתך הצפי של שוק הנדל"ן ביוון?

מצד אחד ניתן ללמוד לא מעט מדחיפה משמעותית בעסקאות נדל"ן ברחבי יוון. במקביל, חשוב לעקוב אחר העלאת הריבית ואחר קרנות סל נדל"ן שנוגעות להשקעה באירופה. מכאן שאם נחבר בין כל הנקודות, נמצא שתמונת המצב הנדל"נית בהחלט פונה לכיוון כלכלי שמוטב לנצל.

 

נניח שאני רוצה לרכוש בית ביוון – למה עלי לצפות?

מצד אחד מדובר בתהליך פשוט. מצד שני מומלץ ייעוץ פנימי, בעיקר כדי למקסם את תנאי העסקה וליהנות מהתנהלות חלקה. פה המקום לציין שרבים מהישראלים מחוברים ליוון (ולו בשל המחירים המפתים, הקרבה לארץ והתיירות הישראלית הענפה), ועל כן מרגישים בנוח לסגור עסקה.

כאן אני מבקש לחדד שיש לשים לב לאיזו רכישה נכנסים. מההיכרות המנוסה שלי עם התחום לא מעט ישראלים בסופו של יום מגלים שהתשואה המובטחת אינה מציאותית, ואף רבים מהמשקיעים מתמודדים עם השקעות פחות מוצלחות. מכאן שהתנהלות לצד חברה מנוסה, מובילה ובעלת מוניטין היא א' ב' של כל השקעת נדל"ן מניבה.

 

מילה לגבי אמנת המס?

יש להבין שלעומת מס הרכישה שבארץ עומד על 8%, ביוון הוא עומד על פחות מחצי – רק על 3.09%, כאשר בין היתר ישנה השפעה חיובית על צורת ההתאגדות. משנה אם מדובר ברכישה עבור מגורים או מלונאית, משנה אם מדובר בקנייה שנעשית דרך שותפות ישראלית או באופן עצמאי וכדומה. מכאן שאם פועלים נכון זוכים להרוויח מכל הכיוונים – כולל פטור ממס רווחי הון בישראל (הודות למסגרת אמנת מס שחתומה בין שתי המדינות). מניסיוני, כל עסקה מצריכה מומחיות שנוגעת למבנה המיסוי – מדובר במשימה מורכבת שבסופו של תהליך חוסכת סכומים לא מבוטלים.

 

אפשר הצצה לעלות של דירת נופש ביוון?

מאוד תלוי היכן ומה מחפשים. אני כן יכול לומר שבמרכז המחירים הרבה יותר יקרים, אם כי בחלק מהאיים שנחשבים מתפתחים, המחירים נעים לכיוון השוואת מחירים, ואף מעבר לכך. עוד נציין שיש לקחת בחשבון את הנושא של מדד תשומות הבנייה שכבר תקופה ארוכה נמצא במגמת עלייה. הנושא משפיע באופן ישיר על סך העלות, במיוחד לאור משבר הקורונה והתחלת הלחימה באוקראינה.

בקטגוריה הזו הכול התייקר: מחירי הברזל, מחירי הבלוקים, מחירי הנירוסטה, המחירים של מוצרי האיטום וכמובן המחירים של ההובלה והשינוע. מצד שני, יש להבין שכיוון שהמחירים צמודים למדד תשומות הבנייה, מי שכבר רכש וילה מושפע מכך בעבור רכיב הבניה בלבד, אנו בחברה שמים דגש על הנושא הזה ומנסים כל עת לייצר מקסימום ודאות ללקוחות שלנו גם בתקופה מאתגרת זו.

 

בן ראובני לפקדה ישראל

בתמונה: בן ראובני והצוות המשפטי של חברת לפקדה ישראל

 

 

פרויקטים המציעים בתים ביוון למכירה

 

מעוניינים בנדל"ן בלפקדה? השאירו פרטים ונציגי לפקדה ישראל יחזרו אליכם בהקדם

    שם:
    דוא"ל:
    טלפון:
    משהו נוסף לומר?

    תהליך רכישת בית ביוון שלב אחר שלב:

    * איתור הנכס: הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לזהות את יעד הרכישה. חשוב לבחון היכן ניתן לרכוש בתים ביוון מרמת המאקרו (כלומר האזור והעיר) ועד לרמת המיקרו (השכונה והרחוב). חשוב לבחור לא רק בנכס המתאים ביותר, אלא גם בכזה השוכן בסביבה המתאימה לצרכי הקונים.

    * ביקור בנכס: לאחר שאיתרתם את הנכס הרצוי, מומלץ להגיע אליו פיזית ולבחון שהנכס אכן עומד בציפיות ובהבטחות. גם הפעם יש לשים לב לא רק לנכס עצמו, אלא גם לסביבתו. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו להעריך ולבדוק את תקינות המבנה ואת מעמדו החוקי.

    * וידוא תקינות הניירת: יש לוודא ששיש בידיכם את כל המסמכים הנדרשים לרכישת בית ביוון. אלו כוללים מסמכי זיהוי רלוונטיים, כולל תעודת זהות, דרכון בתוקף והיתר תושבות או ויזה – אם יד ברשותכם כאלו. כמו כן, יש צורך בהבאת העתקי של החזרי המס, הבהרות בנק, תלושי משכורת או כל מסמך אחר שנדרש לצורך ביצוע עסקת הרכישה של בית ביוון.

    * הגשת הצעת מחיר: לאחר שבחרתם בנכס היווני הנכסף, יש להציע הצעה עבור בעל הנכס (המוכר).

    * בדיקת היתכנות וכדאיות: באם הצעתכם התקבלה, יש לבצע בשנים בדיקות אודות היתכנות וכדאיות עסקת הרכישה. כלומר, יש לוודא שהנכס ועסקת הרכישה תואמים ליכולות, רצונות ומטרותיכם האישיות.

    * פתיחת מספר מס: על מנת לרכוש בית ביוון, יש צורך להגיש בקשה לצורך רישום ברשויות המיסוי הרלוונטיות.

    * פתיחת חשבון בנק ביוון: יש לפתוח חשבון בנק מקומי לפני שרוכשים בית ביוון, דרכו ניתן יהיה להעביר את תשלומי המסים ולשלם על עסקת הרכישה של הנכס.

    * תשלום מסים: על הקונה מוטלות עלויות מיסוי בעת רכישת בית ביוון. פירוט על מיסוי על רכישת בית ביוון יובא בהמשך הכתבה.

     

    בתים ביוון למכירה

    אתונה, יוון – תמונה להמחשה בלבד

     

    טווחי מחירים ממוצעים של בתים ביוון למכירה לפי חלוקה לאזורים:

    ✔️ אתונה: דירה באתונה עולה בין 200,000 אלף ל-400,000 אלף יורו. בית או וילה איכותית באתונה עולה החל ממיליון יורו.

    ✔️ סלוניקי: דירה בסלוניקי עולה בין 110,000 אלף ל-250 אלף יורו. בית או וילה איכותית בסלוניקי עולה החל מ-350 אלף יורו (100 מ״ר, 3 חדרי שינה).

    ✔️ כרתים: דירה בכרתים עולה בין 70,000 אלף ל-200 אלף יורו. בית או וילה איכותית בכרתים עולה החל מ-450 אלף יורו (120 מ״ר, 3 חדרי שינה)..

    ✔️ קורפו: דירה בקורפו עולה בין 100,000 אלף ל-200 אלף יורו. בית או וילה איכותית בקורפו עולה החל מ-600 אלף יורו (100 מ״ר, 3 חדרי שינה).

    ✔️ לפקדה: דירה בלפקדה עולה בממוצע כ-250 אלף אירו, בעוד שבית באי המבוקש יעלה בממוצע כ-480 אלף אירו (100 מ״ר, 3 חדרי שינה). המחיר של וילות נופש חדשה באי יעמוד על כ-500-600 אלף אירו (120 מ״ר ויותר).

     

    העיר / המקום ביווןמחירי דירות ביוון לפי מיקום (ממוצע)מחירי בתים למכירה ביוון ווילות לפי מיקום (ממוצע)
    אתונה200,000 אירו - 400,000 אירוהחל ממיליון אירו
    סלוניקי110,000 אירו - 250,000 אירוהחל מ-350,000 אירו
    כרתים70,000 אירו - 200,000 אירוהחל מ-450,000 אירו
    קורפו100,000 אירו - 200,000 אירוהחל מ-600,000 אירו
    לפקדה220,000 אירו - 280,000 אירוהחל מ-480,000 אירו

     

    עלויות מיסוי על קניית בית ביוון

    בנוסף לשווי הנכס, יש להוסיף לשכלול עלות עסקה הרכישה גם את תשלומי המיסוי. להלן עלויות המיסוי על קניית בית ביוון:

    1. מס רכישה בשיעור 3.09% משווי הבית ישולם במועד חתימת העסקה.
    2. מס בעלות בשיעור של בין 0.1% ל-0.5% משווי הבית ישולם בכל סוף שנה.
    3. מס על רישום בטאבו בשיעור של 0.7% מעלות העסקה ישולם גם כן בעת חתימת החוזה.
    4. מס על רווחי הון בשיעור של 15% משווי הבית יוטל באם הנכס נמכר בתקופת זמן של פחות מ-5 שנים מרגע שהנכס נקנה.
    5. מס הכנסה על השכרת הנכס יחול בשיעורים שנגעים בין 9% ל-44%.

    למדריך על מיסוי נדל"ן ביוון

     

    עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון בעת רכישת בית ביוון

    אם אתם חושבים על רכישת בית ביוון, חשוב לקחת בחשבון בשכלול עלויות עסקת הרכישה גם עלויות נלוות בגין תשלומים ועמלות על שירותים מקצועיים נדרשים.

    על אף שרכישת בתים ביוון היא לא "בשמיים", עדיין מדובר בתהליך של רכישת נדל"ן במדינה זרה. האזרח הממוצע לא בהכרח יידע לתפעל את הביורוקרטיה המסועפת שכרוכה ברכישת בית ביוון, ולא כל אחד יודע להתנהל מול הרשויות הרשמיות במדינה.

    על מנת למנוע טעויות, תקלות ובעיות, ניתן ואף מומלץ גם להיעזר בחברה מקצועית שתספק את מעטפת השירותים הרלוונטיים ותלווה אתכם לכל אורך התהליך – משלב איתור הנכס ועד לרכישה ותשלום המסים.

    בסך הכל, העלויות הנוספות נעות בין 11%-7% בממוצע מעלות הנכס, וכאמור יש להוסיף לחישוב הכולל של עלות עסקה הרכישה גם את עלויות המסים.

     

    תשלומים ועמלות בעת רכישת נכס ביוון כוללים:

    X עמלת תיווך בשיעור של 4%-3% (לעיתים העמלה תשולם על ידי המוכר בלבד)

    X נוטריון יווני בשיעור של 1.3% מעלות העסקה, פלוס מע"מ הגין תרגום הסכמים ומסמכים ליוונית

    X שכר טרחת עורך דין בשיעור של 1% מעלות העסקה, פלוס מע"מ.

    X עמלת רואה חשבון עבור מסמכולוגיה – 500 אירו פלוס מע"מ.

    X עלויות טיסה ליוון במחירים משתנים, בהתאם לחברת התעופה ותאריכי הנסיעה

    X תשלום לחברת ניהול שתתפעל את הנכס באופן שוטף בתעריפים משתנים

     

    לסיכום, רכישת בתים ביוון עשויה להיות אפשרות נהדרת עבור ישראלים שמחפשים השקעת נדל"ן בחו"ל אם פשוט דירת נופש או בית קיט להתגורר בו בחופשות. שוק הנדל"ן היווני מעמיד קשת רחבה של הזדמנויות רכישה של דירות, בתים ווילות מפנקות במחירים נמוכים.

    מפה של יוון:

     

    מערכת נדלן מאסטר